«Using API» – сучасний підхід до вивчення інформаційних технологій

Новини

Багато вчителів інформаційних технологій знаходяться в пошуку нових і прогресивних освітніх рішень.  Але, навіть при наявності можливостей для розвитку ІТ в школі, досить рідко нові роботи, плати або технології впроваджуються в освітній процес.  Чому так відбувається?  Однією з головних причин є відсутність готових розроблених уроків.  Давайте разом розберемося, чи є вищевказана причина проблемою для впровадження нових ІТ-рішень.

Почнемо з того, що наявність готових розроблених уроків до конкретного вирішення – це зручно і практично, але має цілий ряд недоліків.  Чому?  Справа в тому, що нові технології часто до нас приходять з інших країн (США, Китай, Корея і тд.).  Зазвичай ці матеріали підходять для системи освіти країни розробника, але не підходять для нас.  Наприклад, матеріали LEGO Mindstorms EV3 Education досить складно застосовувати на наших уроках без попередньої глибокої «модернізації».  Думаю, робототехніки мене зрозуміють.

Але як бути, якщо рішення дуже цікаве і затребуване, але готових розроблених уроків до нього немає.  А впровадити його вже дуже хочеться !!!

На допомогу вчителю може прийти методика «Using API».  Справа в тому, що більшість рішень мають документацію і API.  З документацією все зрозуміло – це інформація про продукт і особливості роботи з ним.  Але що таке API?

Одне з визначень говорить, що API – Application Programming Interfaces – інтерфейс прикладного програмування – це готові конструкції мови програмування, що дозволяють учневі (розробнику) робити складні речі з меншими зусиллями.  По суті, вони “ховають” складніший код від учня, забезпечуючи простоту використання.  У простому розумінні API – це набір команд (інструкцій) для програмування рішення.

Для прикладу розглянемо аналогію з електромережами.  Коли ви хочете використовувати електрочайник або праску, ви просто підключаєте його до розетки, і все працює.  Ви не намагаєтеся підключити дроти вашого електроприладу безпосередньо до джерела струму, тим більше, що робити це марно і, якщо ви не електрик, складно і небезпечно.

Власне, методика «Using API» має на увазі, що вчитель вивчає документацію і освоює API обраного рішення.  У процесі роботи з API учитель напрацьовує приклади коду.  І на основі отриманих знань вибудовує в певній послідовності структуру свого курсу з вивчення цього рішення.  Зазвичай структура такого курсу оформляється у вигляді таблиці.

Для більшого розуміння розглянемо приклад.

І так, уявімо, що Вас зацікавило рішення BrainPad Pulse (цікаве рішення з яким ми вас скоро познайомимо).  Ми вивчаємо його документацію і API.

Як практикуючі вчителі ми розуміємо, що потрібно слідувати принципам «маленьких кроків» і «від простого до складного».

На основі API і розуміння рівня знань своїх учнів формуємо свою структуру курсу.  У таблицю програми курсу можна включити такі стовпці: «Тема», «Короткий зміст уроку», «Завдання», «Модуль API».

Дивлячись на таку структуру можна для себе чітко зрозуміти, що вивчаємо і які завдання виконуємо на кожному уроці.  Для практикуючих вчителів цього цілком достатньо, щоб впровадити нове рішення в освітній процес.  Ще дуже важливо постійно навчати дітей роботи з API і документацією, щоб вони також могли самостійно дивитися модулі API і на основі прикладів писати свої програми.  Чому це важливо?  Справа в тому, що таким чином ми демонструємо професійний підхід до розробки, так як робота з API і документацією – це реальні і дуже важливі навички майбутнього програміста.

Слід зазначити, що дана методика передбачає гнучкість і методичну свободу вчителя.

Безумовно, грунтовна розробка курсів – це важливий, складний, сасозатратний і трудомісткий процес.  Але, дуже часто, навіть з самими ідеальними розробками нові курси викладаються не надто якісно.  Тому, методика «Using API» – дозволяє подивитися на розробку і викладання нових курсів якісно новим поглядом.

Таким чином, методика «Using API» є сучасним підходом для ефективної розробки навчальних курсів і більш прогресивним способом навчати дітей програмуванню, робототехніці, розробці програмних рішень.

Безумовно, такий підхід ще недостатньо поширений в наших країнах і дуже часто піддається критиці.  Але, прогрес, в тому числі освітній – не зупинити.  Як показує моніторинг ІТ-освіти США, Канади, Південної Кореї, Японії і ряду Європейських країн, «Using API» дуже активно і успішно використовується для ІТ-освітніх напрямків.

Якщо вам потрібно більше інформації про методику «Using API» – звертайтесь до мене.

Якщо Вам необхідна допомога по фізиці, робототехніці і програмуванню – пишіть мені (vasiljuktolik@gmail.com).

Далі буде:)

Автор: Анатолій #RoboHouston Василюк.

Якщо ви маєте іншу думку, що підказує ваш тривалий досвід роботи – пишіть коментарі.

Копіювання та використання матеріалів, у тому числі фото, без особистої згоди автора – заборонено!

#робозалежні
#RoboTeacher
#RoboHouston

Comments are closed.